Megjelent a Sweet Home 3D 7.0

*Kódok

Megjelent a Sweet Home 3D otthontervező alkalmazás 7.0-s kiadása.

Főbb változások:

  • YafaRay renderelőmotor
  • Jobb fényforráskezelés
  • Szintek menü
  • Mágnes gomb
  • Szoba méreteinek megadása háromszögeléssel
  • Nincs többé lejtős mennyezet (ha nem akarod)
  • Importált modellek széleinek elrejtése

Részletesebben:

YafaRay renderelőmotor

Több évnyi sikeres tesztelés után, a YafaRay külső beépülőből szintet lépett és immár része magának a Sweet Home 3D-nek. Az új renderelőmotor csak akkor érhető el, ha a kép vagy videó minőségét 3-as (jó) vagy 4-es (legjobb) szintre állítod, előtte nem is látszik a felhasználói felületen sem.

YafaRay beállítása

A YafaRay nagyon hasonló minőségben dolgozik mint a SunFlow, ugyanakkor kétszer-háromszor gyorsabb annál. Továbbá alapértelmezetten kevésbé „ragyognak” a képek, így nincs szükség utánaállításra mint a SunFlow esetén.

YafaRay render

Jobb fényforráskezelés

Egészen a 7.0-s verzióig, a fényforrások (típusuktól függetlenül) mindig gömbök voltak. Ez egész jól működött, de bizonyos esetekben, például a spotlámpáknál csak egy körülbelüli eredményt adott. A fényforrásnak mostantól bármilyen alakja lehet, amit a bútorok SH3F könyvtárának PluginFurnitureCatalog.properties fájljában lehet beállítani. Részletek ebben a fórumbejegyzésben olvashatóak: http://www.sweethome3d.com/support/forum/viewthread_thread,11818

Spotlámpák

Szintek menü

Kiadásról kiadásra egyre több funkció kerül a Sweet Home 3D-be, így az Alaprajz menü túl hosszú lett a kisebb képernyőkön. Mostantól minden szintkezeléssel kapcsolatos opció átkerült a Szintek almenübe, az Alaprajzon belül.

Szintek menü

Mágnes gomb

A „mágnesességet” most már az eszköztáron lévő mágnes gombbal is aktiválni lehet.

Mágnes gomb

Szoba méreteinek megadása háromszögeléssel

A 6.3-as verzióban kerültek be az ideiglenes méreteket mutató vonalak a szobra méretezésnél. Mostantól, ha a „Helységek rajzolása az alaprajzra” gombra kattintasz, majd entert nyomsz, akkor megadhatod a szoba méreteit.

Nincs többé lejtős mennyezet (ha nem akarod)

Ha egy szobát különböző méretű falak határolnak, akkor a Sweet Home 3D eddig megpróbálta kiszámolni, hogy mekkora a plafon lejtése. Ugyanakkor ez a hibajelentések alapján nem mindig működött jól és sokan azt hitték, hogy a számítás eredményéből létrejövő fura háromszög egy hiba.

A hiba megoldására mostantól alapértelmezetten nem kerül számításra a plafon lejtése, helyette ha különböző magasságú falak vannak, akkor a legmagasabb fal lesz a plafon kezdete. Minden új szoba így jön létre. Ugyanakkor ez a viselkedés a plafon beállításai közt kikapcsolható.

Mindig vízszintes mennyezet

Importált modellek széleinek elrejtése

Van amikor csak az importált bútor alakjára van szükséged és maguk a szélek és kinézetük nem érdekes. Importáláskor immár lehagyhatod a széleket.

További változások:

  • A virtuális látogató kamera ikonjának mérete rögzítve lett, így nem fordul elő többet, hogy az túl kicsi és nehéz megfogni
  • Immár a láb/hüvelyk/tört mértékegységek használata is megadható az alkalmazásbeállítások közt
  • 3D modell importálás utolsó lépésénél mostantól lehetőség van a modell forgatására és kicsinyítésére/nagyítására
  • A DAE/Collada formátumok controller/skin elemei is támogatottak mostantól, így a MakeHuman (szabad forrású 3D karaktertervező) alkalmazásból exportált modellek importálhatóvá váltak

Letöltés: http://www.sweethome3d.com/download.jsp
Változások teljes listája: http://www.sweethome3d.com/history.jsp#version7point0point2